50th 911 白いGTS 997 Mk-2の醍醐味 

50年の歴史を持つポルシェ911シリーズの流れで997モデル GTSの細かな日常を綴る専用ブログです。内容はそれほど濃くは御座いません。本格的なレース活動ですとか熱くスパルタンな走りに徹するような過激な環境でのGTSモデルの所有ではなく日常の足代わりに楽しむ程度のストリート仕様での簡単な997カスタムモディファイの世界を色々な角度から適当に綴らせて頂きたいと思います。このGTSですが2016年11月に羽根無し状態での伊勢エビ GT3-RSルックに変更させました。Toshifumi Kako

50th 911 The real pleasure of white GTS 997 Mk-2

It is a dedicated blog spelling fine daily life of 997 model GTS
with the flow of Porsche 911 series
with a history of 50 years.

The content is not so dense. It is not a possession
of a GTS model in an extreme environment
which is like a full-scale race activity
or a hot and spartan driving so that you enjoy
enjoying it instead of everyday foot Enjoy a simple 997
custom modify world from various angles I
would like you to spell it properly. I
n this GTS, in November 2016 we changed it
to Ise shrimp GT 3-RS look
with no feathers.

Toshifumi Kako

ポルシェ997後期 GTS 今後の流れ!

66666_DSC0737


ポルシェの911 GTS 

ある程度完成された最初からバランスの良い997ですが、
何か微妙に物足りなく感じてしまう隙間が残された
すごく魅力的なクルマの余韻なのかも知れません。

最初から完成型として既に出来上がった
GT-3モデルとはまた違った存在感。
これからの可能性が少しだけ残された適度な隙間というか、
今後のライトな課題とでも表現させて頂きましょうか?
マージンからイメージさせる残された余韻とでも表現しましょうか?

これからこの911  GTSに対して、
ああしたいとか、こうしたいとか考えさせられる、
材料としてはこれくらいが調度良い存在なのかも知れません。

まずはセンターロック式の足回りと、
リアオーバーフェンダーというシンプルな魅力が、
このクルマの素材であり最大のポイントなんだと思われます。
 
エンジンは385HPベースのスケールアップで排気量は変わらず、
ポテンシャルは408HPにまで引き上げられて御座います。
正直この911  GTSを高速道路で走らせてみたパワーポテンシャルは、
それほど体感できるようなハイパワーやトルクの恩恵を感じませんでした。

ブレーキもCarrera S  3,8と共通のノーマル仕様
フロント350mmの4POD純正ブレーキキャリパーが
スタンダードで普通に装着されております。
PCCBサイズやGT-3に採用されている
大型380mmの6ポッド仕様ではありません。

アルミも鍛造 FORGED  19  
フロント8,5Jとリア 11Jが標準採用されておりますが、
ワイドフェンダーとのクリアランスは
すごく大人しい標準サイズの範囲内での出具合。
出来ましたら911  GT-3  RS  サイズの
12J-19  ET 47くらいをリアにツライチで採用させたいところです。
ブレーキキャリパーは迷わず前後PCCB仕様へと交換予定で御座います。
ローターはGT-3用の純正センターロック式ドリルドローター前後を再使用です。

スポーツマフラーの音量もサイレント過ぎて
アクセルを踏んでも音量はさほど変わりません。

フロントバンパーもGT-3  RS  CUP用のストックがフロントだけ御座います。


Toshifumi  Kako   





7a7c3d62









12771799_1135587206474396_8887013114500561863_o









AFF1   _DSC3387


GT-3のリア 12J −19インチ
911センターロック19鍛造ホイールです。
ET 63  とET 47の微妙な
インセットの違いをどう考えるか?



GTSのリアに使用するならET 47がある意味理想かも!
ノーマルフェンダーに対してのツライチならET 63
はみ出し具合の微妙なツライチ感を
ストライクゾーンで狙いたいところで御座います。
ワイドボディー仕様のマッチョなGTSの11J-19は、
中に2センチくらい入り込んだ微妙な安全パイ仕様の
健全すぎるインセットクリアランスだったのです。

これではワイドボディーとしての魅力が発揮されません。

サイズとは追い込んでこそのギリギリで
ツライチフィッティングの絶妙なる魅力の表現でしょうか?
リアタイヤは同じく305/30ZR19でフェンダーツライチ狙いかも!

白いGT-3のリア 12J −19インチ 
センターロックの締め付けボルトは
オール黒でセンターキャップは、
RSロゴがさり気なく渋いと思いました。

黄色のPCCB  キャリパーへと前後左右を近日中に交換させます。

NikonD3S

Carl Zeiss
 Makro Planar
T* 2/50 ZF.2 
Photo by 
Toshifumi Kako


997    GTS   _DSC0207










997    GTS   _DSC0385










66666_DSC0745











0324  997   _DSC0231













0324  997   _DSC0087











12901325_1154768734556243_7600043174768454182_o



GT-3 of the rear 12J -19 inch


 
911 is a center lock 19 forged wheel.
Subtle ET 63 and ET 47
How do you think the difference in the inset?



It may mean the ideal that there is
ET 47 If you use the rear of the GTS!
If Tsuraichi against normal fender ET 63
Subtle Tsuraichi sense of squeeze-out condition
Jewels the place you want to aim at the strike zone.
11J-19 of macho GTS of wide-body specification,
It has entered into subtle safety pie specification
about two centimeters in
It was healthy too inset clearance.

This does not demonstrate attractive as a wide-body.

In the last minute of what is drove the size
What representation of exquisite Naru charm of Tsuraichi fitting?
Rear tire is also in the 305 / 30ZR19 fender Tsuraichi aim be!

Rear 12J -19 inch of white GT-3
Center lock of the tightening bolt
Center cap is all black,
RS logo I thought astringent casually.

The front, rear, left and right to the yellow of
PCCB caliper will not in the near future exchange.
 

NikonD3S

Carl Zeiss
 Makro Planar
T * 2/50 ZF.2
 
Photo by
Toshifumi Kako






5555555_DSC0337












0324  997   _DSC0157














0324  997   _DSC0490













0324  997   _DSC0805













0324  997   2_DSC0686












0324  997   _DSC0571












12901122_1154768737889576_4258776911387726484_o












0324  997   _DSC0206













0324  997   _DSC0789













0324  997   _DSC0373












0324  997   _DSC0579



Porsche 911 GTS

But is 997 well-balanced,
which is to some extent complete,
It was left a gap that something would
subtly feel not satisfactory
Really it might be lingering charming car.

Different or the GT-3 model, which finished
as a complete type from the beginning
I mean gap future possibility was left only a little,
Challenges and would you let me be expressed?
Would you like to express even the afterglow
of remaining as an image from the margin?

Now against this 911 GTS,
 
Oh Toka want to, thought-provoking Toka want to this,
This much is perhaps furniture good exist as a material.

And feet around the center locking First,
Simple charm that rear over fenders,
It seems that it maximum of points
that I is a material of this car.
Engine in the 385HP-based scale-up
Jewels pulled up to 408HP.
Honesty potential that this 911 GTS
tried to run at a high speed road,
I do not feel the high power and benefits
of torque, such as so can experience.

Brakes and Carrera S 3,8 common normal specification
4POD genuine brake caliper of the front 350mm is
It is usually seated in the Standard.
It has been adopted in PCCB size and GT-3
Not a 6 pod specification of large 380mm.

Aluminum also but we have been adopted
is forging FORGED 19 8,5J and 11J,
The clearance is very quiet range of the
standard size of the wide fender.
If you can be 911 GT-3 of the RS size
A much 12J-19 ET 47 to the rear is where
you want to be adopted by Tsuraichi.
Brake caliper jewels exchange with the back-and-forth
PCCB specification without hesitation.

Toshifumi  Kako   







Porsche 911 Carrera GTS Consciousness in yellow PCCB 6POD will continue to concentrate than the red genuine brake 4POD!...


997  GT3  _DSC0368


Porsche 911 Carrera GTS

997 最終シリーズのGTS 
簡単な純正カタログから、
マクロレンズで切り撮りです。


Porsche 911 Carrera GTS

Consciousness in yellow PCCB 6POD 
will continue to concentrate than the red genuine brake 4POD!

...


And Porsche AG,
Evo Algarve down brake system
Ten Hercule Canal Company
was developed in collaboration.
Unlike traditional cast iron disk, a big feature
that comprises a processed disc carbon fiber.
The ceramic composite brake responsiveness,
fade resistance, since
the weight reduction, and improvement
in durability is superior, in such racing cars,
including F1 is generally employed.


黄色のオプション PCCBとは 


ポルシェAGと、
エヴォルヴェンテン・キュールカナル社が
協同で開発した
PCCBブレーキシステム。
従来の鋳鉄ディスクと違い、
カーボンファイバーを加工したディスクを
備えているのが大きな特徴だ。

この 
PCCB
セラミック・コンポジット・ブレーキは、
レスポンス性、耐フェード性、
軽量化、耐久性の向上などが優れているため、
F1をはじめとするレーシングカーなどでは
一般的に採用されている。

 




997  GT3   _DSC0377











20451501_201106tpp











997  GTS  _DSC0346










507062f4-da93-4cdd-8f7a-7163ed5beaf1_8











997  GTS  _DSC0333








20451501_201106tii









5555555_DSC0337



In the Porsche Japan Co., Ltd.,
New 19 inches wheel
The "RS Spyder wheels"
Porsche 911 dedicated turbo
It will be released as an option.
This lightweight forged aluminum wheels
By U-shaped double spokes end of
And 7-spoke design,
Own newly developed Central
It has adopted a locking system.
This new "RS Spyder wheels" is,
It is used in motor sports
Not a wheel nut,
By wheel bolt
It is fixed to safely and securely wheel bearings.


The "RS Spyder wheels"19  Forged  



095



The "RS Spyder wheels"19  Forged  


ポルシェ ジャパン株式会社では、
新しい19インチホイール
「 RSスパイダー ホイール」を
ポルシェ911ターボ専用の
オプションとして発売いたします。
この軽量鍛造アルミニウム製ホイールは
U字型のダブルスポークエンドによる
7スポークデザインと、
独自の新開発セントラル
ロッキングシステムを採用しています。
この新しい「 RSスパイダー ホイール」は、
モータースポーツで使用されている
ホイールナットではなく、
ホイールボルトによって
安全かつ確実にホイールベアリングに固定されます。





img56772311

The "RS Spyder wheels"19  Forged  

Porsche has announced that it will be offering a special 19-inch wheel package for the 911 Turbo model starting in January 2009. Inspired by the automaker’s Le Mans-winning RS Spyder race car, the forged aluminum, seven-spoke wheels feature a single-lug central locking system that both cleans up the wheel face and gives the Turbo a more aggressive look. We think the wheels are a definite improvement over the standard equipment, but with a base price of €2950, or roughly $3816, they aren’t cheap. When considering the car’s base price of nearly $130,000 and the that the painted factory wheel option costs $1815 alone, we suspect potential customers won’t have any issue forking over the extra cash. 


The %22RS Spyder wheels%2219  Forged  main-1











997  GTS  DP2Q5717











997  GTS  _DSC0349












11116_953289624704156_7406292661598164309_n











 

87e1704d









997    GTS   _DSC0251






















 

997 GTS とはどんな存在の911だったのか?

997    GTS   _DSC0238





ポルシェの 911Carrera GTS 
997の最終モデルとして発売された
ワイドボディーのスペシャルマシンで御座います。
385HPに対して408HPのパワースペックですから、
SPORTS CLASSIC  997 限定車や、
スピードスター997と同じ
408HPのパワースペックエンジンが、
911Carrera GTS には
最初から搭載されているという事になります。


2011年08月22日のとある日

ポルシェ新横浜にて
911Carrera GTS の見積もりを発行して貰いました!
スグにGTS 997を買うか買わないかという決断はさておいて、
概算金額で理想的なオプションを
最低限でシンプルに組み込むと約2000万円を突破。
この時期に丁度次期モデルの991 シリーズ発売前の
切り替わりの時期では御座いました。
見積もり金額は驚きの軽く
2000万円オーバーの領域で御座います。

PCCBは最初から欲しいと思い
オプションに組み込み約150万円の御代なり、
それからあれやこれやと別料金でオプションを計算して行くと
あっという間の約300万円コースとなりました。

911Carrera GTS ボディー本体が1,600万円に
オプションの300万円が足し算で1900万円コース
これに税金やら所得税やらの合計で
約2000万円を超えるプライス設定だったのです。


Toshifumi  Kako  

 





666666_DSC0005






124d07e2


666666_DSC0040









e5e65537


 





666666_DSC0046
 

5555555_DSC0343






 


 
666666_DSC0028
12719270_1135587169807733_3049450554740825347_o
666666_DSC0018
10425068_953289591370826_6187399789495769149_n
666666_DSC0006
5555555_DSC0035
666666_DSC0005


Engine and fuel system
Engine model ----
Maximum output of 408ps (300kW) / 7300rpm
Maximum torque 42.8kg · m (420N · m) / 4200rpm
Type horizontally opposed six-cylinder 24 valve
Total exhaust volume 3799cc
Inner diameter × stroke 102.0mm × 77.5mm
Compression ratio 12.5
None supercharger
Fuel supply device EMS SDI3.1
Fuel tank capacity 67 liters
Use fuel unleaded premium gasoline
Environment specification
10 mode / 10 · 15 mode fuel consumption ---- km / liter
Suspension system
Steering gear form power assist attaching rack-and-pinion
Suspension (front) McPherson strut
Suspension form (back) multi link
Brake type (front) Ventilated disc
Brake form (back) Ventilated disk
Tire size (front) 235 / 35ZR 19
Tire size (after) 305 / 30ZR 19
Minimum turning radius of 5.1m
Drive-train
Drive system RR
Transmission 7AT
LSD options

997    GTS   _DSC0408


Porsche of 911Carrera GTS
It was released as the 997 final model of
It jewels a special machine of wide-body.
Because it is the power specs of 408HP to 385HP,
SPORTS CLASSIC 997 limited car and,
The same as the Speed ​​Star 997
Power spec engine of 408HP is,
To 911Carrera GTS is
It will be things that are mounted from the beginning.


It shall be deemed to be replaced the day of August 22, 2011

Porsche at Shin-Yokohama
It received by issuing the estimate of 911Carrera GTS!
Decision or not to buy or buy a GTS 997 Workshop materials are aside,
An ideal option in the approximate amount of money
Minimum simple to incorporate in and break through the 20 million yen.
Just the next model 991 series pre-release at this time
I There is at the time of the switch.
Estimated amount of surprise lightly
Jewels in the region of 20 million yen over.

PCCB is I think want from the beginning
Reign of built-in approximately 1.5 million to ¥ to options,
Then this and that and if we calculate the options in a different fee
It totaled about 3 million yen course of a blink.

To 911Carrera GTS body body 1,600 ten thousand yen
19 million yen course 3 million yen option addition
To a total of Yara Yara tax income tax this
It was a price set in excess of 20 million yen.


Toshifumi Kako

666666_DSC0040
ギャラリー
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
  •  2020 03 26 川奈経由での135号線  白浜海岸別荘地 ロッジランナーの夕方!  Nikon D500   85mm
プロフィール

Verygood124

1994年06月に横浜は都筑にAFF-1 YOKOHAMA を創業 2012年04月東京タワー AFF-3 オートファッションファクトリー3号店を東京タワー近隣にOPENさせて頂きました。